4 Şubat 2014 Salı

Çeribaşı Akmaca / Sonu Olmayan Mutluluk

Şair ve yazar Çeribaşı Akmaca, "Sonu Olmayan Mutluluk" adlı şiirinde Çingenelerin sorunlarını son derece güçlü, edebi bir anlatımla aktarıyor. Akmaca'nın şiiri Çingenelerin nesillerdir tanık oldukları yıkımların derin acılarını yansıtıyor. Bu vesileyle geçtiğimiz günlerde bir kalp rahatsızlığı geçiren yazarımız Akmaca'nın en yakın zamanda sağlığına yeniden kavuşmasını diliyoruz. 


Sonu Olmayan Mutluluk

Karlı buz gibi hava

Dışarıda dozer sesleri var anne

Gök gürlemesi gibi bir sesle

Gittikçe yaklaşıyor

Kırık camımın yerine çaktığım laylon

Buz tutmuş  anne,  buz  tutmuş  dışarısı hiç görünmüyor

Silmek gelmiyor içimden

Görecekler bu kulubede bir Çingene yaşıyor diye

Sarı kepçeli dozer

Görürseler vuracak

Kulubenin üstüne  bir kepçe

Susuyorum çıt çıkmıyor agzımdan

Soluk bile almaya korkuyorum

Aldığım nefesi duyarlar diye

Elim ayağım dolanıyor

Naylon pencerenin altına saklanıyorum

Ses gittikçe yaklaşıyor be anne

Yavaşça sessiz bakıyorum kırık camdan dışarı  beni göremiyorlar anne

Beni göremeyince

Geldiği gibi gök gürültüsü sesiyle

Geri gidiyor anne

Kurtarıyorum o günü

Kurtarıyorum  bir günlüğüne de olsa evimi

Yarına kadar  evimde

Mutlu yaşıyacağım

Dozer sesini duyana kadar anne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder